کد خبر: 9571
17/01/12 - 9:52 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب غ به نقل از “خبرگزاری رسا”، مراکش فروش، تولید و واردات برقع را به این کشور ممنوع اعلام کرد. تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این خصوص از سوی دولت منتشر نشده است؛ اما تعدادی از مقامات این کشور اعلام کردند این تصمیم به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است. بنابر […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب غ به نقل از “خبرگزاری رسا”، مراکش فروش، تولید و واردات برقع را به این کشور ممنوع اعلام کرد. تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این خصوص از سوی دولت منتشر نشده است؛ اما تعدادی از مقامات این کشور اعلام کردند این تصمیم به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است.

بنابر اعلام این مقامات، افراد ۴۸ ساعت زمان دارند تا از شر محصولات برقع خود خلاص شوند. یک مقام ارشد وزارت کشور مراکش صحت این خبر را در وبسایت خبری “Le360” تأیید کرد و گفت: سارقان تاکنون چندین بار از این نوع پوشش برای انجام جرم و جنایت استفاده کرده اند.

“رصدخانه ملی شمالی مراکش برای توسعه انسانی” اعلام کرد این یک تصمیم خودسرانه است که به طور غیرمستقیم آزادی بیان و لباس پوشیدن زنان را نقض می کند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این درحالیست که وزیر توسعه اجتماعی سابق مراکش از این تصمیم استقبال کرد و آن را گامی برای مقابله با افراط گرایی خواند.

برقع یا برقه پوششی است که کل بدن و صورت را می پوشاند و با وجود اینکه زنان مراکش به حجاب اهمیت می دهند، این پوشش به طور معمول در این کشور استفاده نمی شود.

زنان در جوامع سلفی به استفاده از نقاب روی صورت خود علاقه مندند. معمولا در برقع چشم ها پشت یک صفحه مشبک قرار می گیرد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32