کد خبر: 5472
15/11/12 - 12:32 ب.ظ

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجاب و عفاف موجب افزایش تمرکز حواس در میان مردم به‌ ویژه در میان نسل جوان می‌شود، گفت: حجاب ضامن توسعه و پیشرفت تمدن انسانی است و فرهنگ بشری را در برابر نفوذ دشمنان بیمه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی امشب در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: اگر تاریخ تمدن بشر را بررسی کنیم خواهیم دید تمدن‌هایی که غرق لذت‌های جنسی بوده‌اند نتوانسته اند پیشرفت چندانی داشته باشند و در جاهلیت محض بوده اند که امت جاهلی عربستان و تمدن غربی از نمونه آن‌ است.

 

وی افزود: این تمدن‌ها به این دلیل که درگیر شهوات بودند نتوانستند تمرکز حواس داشته و سهم چندانی در پیشرفت تمدن بشری داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر تاریخ بعد از اسلام عربستان را مطالعه کنیم می‌بینیم زمانی که حریم ها در میان زنان و مردان ایجاد شده و زنان به حجاب و عفاف پایبند شدند تمدن عرب توانست در مدت کوتاهی به اوج پیشرفت و توسعه دست یابد.

 
خانم مؤمنی حبیب آبادی اظهار کرد: پوشش و حجاب نظام ولایی و اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان بیمه می‌کند در حالی که بی حجابی زمینه‌ساز نفوذ دشمن به داخل یک نظام بوده و در دراز مدت دشمن از طریق تغییر نوع پوشش، اعتقادات مردم را تغییر داده و فرهنگ آن‌ها را نابود کرده و بر آن‌ها مسلط می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه عده زیادی از بانوان چادر به سر کرده ولی در زیر چادر پوشش آن‌ها چسبان و نامناسب است، گفت: نام این نوع پوشش را نمی‌توان حجاب گذاشت زیرا اگر در اثر یک اتفاق چادر کنار برود اندام زن برای نامحرم نمایان شده و مفسده ایجاد می کند.

خانم حبیب آبادی ادامه داد: همچنین پوشیدن مانتوهای نیم تنه، روسری های رنگی و نازک و شلوارهای چسبان و بدن نما حجاب نیست و عده‌ای می‌خواهند با پوشیدن این لباس‌ها بگویند حجاب دارند که باید گفت این‌ها حجاب نبوده و تفاوتی با برهنگی نداشته و مفسده انگیز است.

وی از مشخصه های حجاب را پوشش تمام بدن عنوان کرد، یادآور شد: حجاب نوع پوششی است که تمام قسمت‌های بدن زن به جز گردی صورت، دست‌ها تا مچ و پاها را به صورت کامل بپوشاند و اندام زن را محو کند بنابراین هر گونه پوششی که این ویژگی‌ها را ندارد نمی‌توان نام حجاب را برآن گذاشت.

 

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32