کد خبر: 4956
15/10/28 - 9:30 ب.ظ

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم‌ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از رسا، حجت الاسلام لصیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی زن در مرکز استان به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:  عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می شود.

 

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می شود.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به هجمه های گسترده دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: در طول تاریخ، دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفته اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و امروز نیز طرح مسائل فمنیستی و اباحه گری نشانه توطئه های دشمنان امر است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و تضعیف جایگاه عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، افزود: برای استحکام خانواده ها باید این موضوع اعتقادی در خانواده به عنوان جامعه کوچک اجتماع، نهادینه شود و این گونه کرامت خانواده ها نیز افزایش می یابد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای مردان و زنان گفت: موضوع عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست، بنابراین هم مردان و هم زنان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند زیرا عدم توجه به این مقوله از سوی هر دو قشر، خانواده را دچار مشکل می کند.

 

وی با اشاره به این که حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد، ادامه داد: حجاب، کمال و وقار زن بوده و نشانگر ارزش و اصالت وی است و خداوند پاداش عظیم و بی‏کرانی را برای زنان تقواپیشه و پاکدامن مقرر داشته است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، کامل ترین حجاب برای زنان را چادرمعرفی کرد و گفت: حجاب به مانند میوه ای است که ما وقتی میوه ای را پوست می کنیم با طراوت می شود، همانطور که زن زیر چادر طراوت خود را حفظ می کند.

 

حجت الاسلام صادقی تبیین فرهنگ حجاب را مسؤولیتی همگانی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها، مربیان و تأثیرگزاران عرصه فرهنگی باید در تببین فرهنگ حجاب تلاش کنند اما مسؤولیت اصلی با دولت است.

وی مهم ترین سد در مقابل تهاجم دشمنان را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود: مهم ترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان محسوب می شود فرهنگ عفاف و حجاب است.
 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا ﮔﻔﺖ: ﭘﯿﺎم رﺳﺎﻧﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺰرگ اﺳﻼم ﺑﻌﺪ از ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا رﻣﺰ ﺟﺎوداﻧﮕﯽ اﺳﻼم و ﻋﺎﺷﻮرا ﺷﺪ.

 
وی  ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در زﯾﻨﺐ ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ.

 
حجت الاسلام صادقی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑه ﻮاﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32