کد خبر: 4945
15/10/27 - 5:18 ب.ظ

امام جمعه آب‌بر گفت: حجاب بانوان، دژی در برابر جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور در مراسم عزاداری دوازدهم محرم در جوار امامزاده ماهوری (ع) طارم اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و نزدیکی به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا درس‌های بسیاری داشت که باید از آنها عبرت گرفت، اضافه کرد: امام حسین (ع) و یاران ایشان الگوی نمونه در رشادت و دفاع از دین بودند.

امام جمعه آب‌بر در ادامه با اشاره به اینکه حجاب حضرت زینب (س) نیز یکی از الگوهای برتر برای بانوان است، اضافه کرد: بانوان و دختران ایران اسلامی باید با رعایت حجاب و عفاف با حیای زینبی خود در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا افزود: اقداماتی که ایشان انجام دادند در ماندگاری واقعه عاشورا تاثیر بسزایی داشت.

در ادامه این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اوقاف طارم در ماه محرم اظهار کرد: طی ماه محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی با هدف ارتقای سطح بصیرت مردم در زمینه واقعه عاشورا اجرایی می‌شود.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اینکه اجرای طرح بصیرت عاشورایی به مدت دو ماه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هر سال تعدادی از بقاع شاخص شهرستان طارم میزبان این طرح معنوی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال امامزادگان هاشم و عوف (ع) آب‌بر، امامزاده جعفر (ع) آب‌بر، امامزاده ماهوری (ع) شیت و امامزاده حیدر (ع) گیلوان میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند، تصریح کرد: در قالب این طرح برنامه‌هایی از قبیل مراسم سخنرانی، عزاداری، مدیحه سرایی و برگزاری دسته عزاداری اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم لبیک یا حسین (ع)، برنامه عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) را از جمله برنامه‌های اجرایی اوقاف طارم در طرح بصیرت عاشورایی اعلام کرد و گفت: ارتقای سطح بصیرتی و معارف جوانان، اقامه عزای امام حسین(ع) و تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی و شناساندن بهتر امامزادگان از دیگر اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری با اجرای طرح بصیرت عاشورایی نسبت به تبلیغ سنت حسنه وقف نیز اقدام شده است، اضافه کرد: اخیرا قطعه زمینی به ارزش ۸۰ میلیون ریال به متراژ ۱۰۰ متر در قالب طرح بصیرت عاشورایی و برای اجرای برنامه‌های قرآنی اهدا شده است.

 امروز در قالب طرح بصیرت عاشورایی مراسم عزاداری در جوار امامزاده جعفر (ع) آب‌بر و امامزاده ماهوری (ع) شیت برگزار شد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32