رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

وظیفه واجب دولت توجه به عفاف و حجاب است

کد خبر: 2800
15/07/14 - 6:26 ق.ظ

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: یکی از وظایف واجب دولت در حوزه اجتماعی توجه به عفاف و حجاب در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در مراسم پاسداشت هفته حجاب و عفاف در اردبیل اظهار داشت: به رغم آنکه در قانون به دستگاه‌های مختلف وظایفی در حوزه ارتقای وضعیت حجاب و عفاف تعریف شده است، اما با تأسف باید گفت، که اکثر این نهادها به وظیفه قانونی خود در ترویج، ‌تقویت و نهادینه کردن امر شایسته حجاب و عفاف عمل نکرده‌اند.

وی ضرورت رعایت حجاب و عفاف را یادآور شد و گفت: حجاب و عفاف عامل تحکیم و پیوند روابط خانوادگی و اجتماعی است.

دشتی گفت: استعمار برای سلطه‌جویی بر ملت‌ها ابتدا ارزش‌های اصیل اخلاقی آنان را از جمله حجاب و عفاف را نشانه می‌گیرد و سپس با فاسد کردن نیروهای جوان آن کشور چنگال‌های خونین خود را بر گلویشان می‌فشارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: ارزش حجاب در سالم‌سازی محیط زندگی آنقدر در حد اعلا قرار دارد که قرآن کریم برای رشد و تعالی زن و نیز سالم‌سازی محیط خانه و اجتماع، حجاب را برای زنان واجب کرده است.

دشتی تصریح کرد: هیچ دستوری از اسلام برای مسلمانان بی‌حکمت و بی‌دلیل نیست و هر دستوری فلسفه خاص خودش را دارد و دستورهای اسلام درباره زنان، کمک به اصلاح فرد، خانواده وجامعه بوده است.

این مسئول یادآور شد: هر چقدر دستورات اسلامی در جوامع اسلامی پیاده بشود، انسان‌های آن جامعه به سوی فلاح و رستگاری قدم خواهند برداشت و بی‌توجهی به مسایل و دستورات اسلامی انسان‌ها را به طریق و مسیر سراشیبی و سقوط رهنمون می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه زن مظهر صفا و صداقت و منبع ایثار و کرامت و کانون عاطفه و مهر وفداکاری است، گفت: اگر زن از راه به در شود هوس‌‌ها، عقده‌ها، شکست‌ها و انتقام‌ها در وجودش تبلور شود، حاضر است همه این فضایل را زیر پا می گذارد و طریق جفا کاری را در پیش می‌گیرد.

دشتی تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ از احساسات پاک زنان سوء استفاده شده است، بعضی مواقع زنان از حقوق اجتماعی حتی حق حیات محروم شده‌اند و بعضی مواقع از آنان استفاده ابزاری شده است و در دوره معاصر هم استکبار جهانی برای منحرف کردن افکار جوانان مسلمان از زنان به‌عنوان طعمه بهره‌کشی کرده است.

وی افزود : بالاترین اجحاف و ظلم و جنایتی که به زنان شد، کشف حجاب به وسیله رضاخان بود و امروز هر کسی در هر مقامی بخواهد زن را ملعبه اهداف سیاسی و منافع شخصی خود قرار بدهد، یقین داشته باشد کار رضاخانی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با یادآوری خدمت بزرگ حضرت امام خمینی (ره) به جامعه زنان مسلمان گفت: بزرگترین هنر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی این بود، که زن را هرزگی بیرون آورد و به او شخصیت و بها داد که شاید بعد از صدر اسلام کمتر شخصیتی پیدا بشود، که به زنان چنین خدمتی کرده باشد، انقلاب به زنان ایرانی آبرو بخشید و زنان ایرانی هم جانانه از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

دشتی در پایان سخنان خود اظهار کرد: شخصی تلقی کردن حجاب و عفاف کار غلط و نسنجیده است، یکی از وظایف واجب دولت در مسایل اجتماعی توجه ویژه به بحث عفاف و حجاب در جامعه است و باید دولتمردان تلاش کنند، برای بهره‌مندی از جامعه سالم و پاک زمینه احیای فرهنگ و عفاف و حجاب را فراهم کنند و با بی‌حجاب و بدحجابی به هر نحو ممکن مقابله کنند.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32