کد خبر: 2290
15/06/29 - 7:29 ق.ظ

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد کرج گفت: در کنار حجاب زنان باید به داشتن عفاف نیز توجه کنند؛ چراکه حجاب و عفاف دو بال پاکدامنی هستند.

به گزارش پابگاه خبری حجاب حسین ایگدر، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: حجاب یکی از بنیادی‌ترین اعتقادات مسلمانان است و در قرآن نیز تاکید زیادی بر رعایت حجاب به خصوص از سوی زنان شده است.
وی بیان کرد: حجاب تنها در اسلام مطرح نشده بلکه در ادیان غیر اسلامی و حتی در ایران قبل از اسلام حجاب به‌عنوان یک مسئله مهم مطرح بوده اما باید پذیرفت، حجاب در فرهنگ اسلام معنا و جایگاه ویژه‌تری دارد.
ایگدر افزود: حجاب در اسلام پوششی است که زن را از دنیای مرد جدا می‌کند و باعث می‌شود زنان با آرامش و امنیت بیشتری در اجتماع حاضر شوند.
وی ادامه داد: هر انسانی با کمی تفکر به این نتیجه می‌رسد که حفظ حجاب از سوی زنان علاوه بر اینکه جنبه دینی دارد باعث سلامت روحی و جسمی آنان و درنهایت حفظ سلامت کلی جامعه می‌شود.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: واژه «حجاب» درقرآن هفت بار به کار رفته است که با در نظر گرفتن آیات قرآنی می‌توان فهمید حجاب در قرآن به طور اخص به معنای جدایی و پرده است ولی معنایی که امروزه از آن استنباط می‌شود، معنای تحول یافته‌ای از واژه قرآنی آن است.
ایگدر ادامه داد: هدف اسلام از پوشش زنان در واقع حفاظت آن‌ها از نگاه شهوت‌زای مردان و بسیاری مسائل دیگر روانی و اخلاقی است.
وی با تأکید بر حفظ حجاب ظاهر و باطن از سوی زنان گفت: بسیاری از زنان پوشش ظاهری کاملی دارند اما نحوه رفتار و راه رفتن آن‌ها شایسته نیست و جلب توجه می‌کند بنابراین نباید فراموش کردکه زنان باید حجاب ظاهر و باطن را باهم رعایت کنند.
عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد کرج افزود: در کنار حجاب زنان باید به داشتن عفاف نیز توجه کنند؛ چراکه حجاب و عفاف دو بال پاکدامنی هستند.
وی با بیان اینکه در اهمیت عفاف همین بس که خداوند سوره‌ای به نام «نور» را به بیان لزوم عفاف اختصاص داده است، یادآور شد: داشتن عفاف درجامعه تنها به زنان مربوط نمی‌شود و مردان نیز باید عفاف خود را حفظ کنند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: حفظ عفاف در جامعه برکات زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به عزت و سربلندی افراد، حفظ نفس،پاکی اعمال، افزایش قدر و منزلت الهی و در نهایت سلامت جامعه اشاره کرد.
وی در پایان گفت: تا زمانی که زنان و مردان در ارتباط با یکدیگر حجاب و عفاف را رعایت کنند جامعه از مسیر درست و اسلامی منحرف نمی‌شود و اسلام در مسیر راستین خود حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32