کد خبر: 1993
15/06/20 - 7:45 ب.ظ

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:بیرون آمدن زن از خانه با هر قیمت و کیفیت نامناسبی، باعث باعث فلج شدن نیمه دیگر جامعه که مردان هستند، می شود.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عفت رمضانیان، معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان شامگاه(۲۹خرداد) مدرسه علمیه النجیبیه کوشک در همایش اشتغال زنان و خانواده گفت: اسلام با فعالیت اقتصادی، مالکیت و شغل زنان مخالف نیست و زن مانند مرد، ذوق، هوش و عقل و استعداد طبیعی دارد که خداوند این را با حکمت آفریده است.

وی اظهار داشت: هر استعداد طبیعی مبنای یک حق طبیعی است؛ این حق را اسلام در زمان پیامبر خدا(ص) به زنان داد که به زنان اجازه مالکیت داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: آیا حجاب مانعی بر اشتغال زنان است یا نه؟ اشتغال زنان چه تناقضی با نقش زن در خانواده دارد؟

وی با اشاره به اینکه کسانی که شبهه برای اسلام می سازند، اعتقاد دارند که حجاب مانع است در حالی که این عقیده با اسلام تناقض دارد.

وی گفت: اشتغال زنان باید وجود داشته باشد اما نه به هر قیمتی! زن در استعداد طبیعی به خاطر خلقت و ویژگی های فیزیکی خود با مردان تفاوت دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیرون آمدن زن از خانه با هر قیمت و کیفیت نامناسبی، باعث باعث فلج شدن نیمه دیگر جامعه که مردان هستند، می شود گفت: فسادی که در محیط کار ایجاد می شود، باعث می شود که آن ها نیز کارشان را درست انجام ندهند.

رمضانیان تصریح کرد: اسلام در اشتغال زنان به رعایت پوشش اسلامی، اجازه شوهر و عدم اختلاط زن و مرد توجه ویژه دارد.

وی خاطر نشان کرد: سابقه اشتغال زنان به زمان صدر اسلام بر می گردد که زنان دوشادوش مردان خود کار می کردند و اجازه پیامبر به زنان در عرصه جهاد و جنگ به خاطر حق هایی است که اسلام به زن داده است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نیز در دفاع از ولایت با حجاب از خانه بیرون می آمد گفت: غربی ها هر فعالیت اقتصادی که قید خاص درآمدزا داشته باشد را کار می گویند، اما کار در خانه هم کار شریفی است که زن آن را انجام می دهد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در اسلام زنان در قبال کار در خانه هم می توانند اجرت بگیرند ولی از این حق خود می گذرند.

وی با طرح این پرسش که آیا هر کاری را زنان باید انجام دهند؟ تاکید کرد: هر تساوی عدالت نیست و عدالت در مواقعی است که دو فرد در یک وضعیت باشند و تساوی رعایت شود.

مشاور فرماندار اصفهان در امور زنان گفت: توجیهات ما برای کارهایمان عقلانی نیست و باید از خودمان کم بگذاریم تا در جامعه کار کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری به زنان پزشک و معلم در جامعه تبریک گفتند که افزایش یافته اند، ولی در آخر فرمودند اول وظیفه شما خانه داری و مادری است.

پایان پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32