کد خبر: 1074
15/05/19 - 10:34 ق.ظ

حجت‏ الاسلام بیاتی دردیدار باآیت ‏الله علوی گرگانی گفت:تحقیقات انجام شده وآمارهای رسیده از ناگوار بودن وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و ادارات دولتی حکایت دارد.

وضعیت حجاب

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از رسا، جمعی از مسؤولان و معاونان مؤسسه آموزشی پژوهشی عفاف و حجاب طهورا با حضرت آیت‏ الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

در این دیدار حجت‏الاسلام مهدی بیاتی مدیر مسؤول موسسه آموزشی پژوهشی عفاف و حجاب طهورا به معرفی اجمالی این مؤسسه پرداخت و گفت: موسسه طهورا با رویکردی طلبگی و فضایی حوزوی تشکیل شده است که در واقع برای انجام یکی از وظایف مهم حوزه علمیه و نهادینه کردن حجاب در کشور به فعالیت می‏پردازد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به این‏که در نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه سازمان‏ها، وزارت‏خانه‏ها و اقشار مختلفی دخیل هستند اما وظیفه اصلی آن به عهده حوزه علمیه است بنابراین وجود این مؤسسه برای جامعه از ضرورت خاصی برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از وضع حجاب در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه تحقیقات انجام شده و آمارهای رسیده از وضعیت ناگوار مسأله حجاب و عفاف در جامعه و به ویژه در ادارات دولتی حکایت دارد که البته عزم جدی و اراده قابل توجی نیز برای مبارزه با آن دیده نمی‏شود.

 

مدیر میز عفاف و حجاب سازمان صدا و سیما تصریح کرد: مؤسسه طهورا در حال الگو سازی و مدل سازی حفظ امنیت جنسی از نگاه اسلام است که با استخراج آن می‏توان نظریه اسلام را در اختیار همه جهان قرار داد.

 

این استاد دانشگاه با ارائه آماری از وضع حجاب در کشور اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی از سال ۸۶ تا ۹۱ آماری را بررسی کرده  که بسیار تأسف بار است از جمله این‏که ۵۵ درصد زنان متردد در جامعه که در سال ۸۶ از حجاب کامل شرعی استفاده نمی‏کردند در سال ۹۱ به ۶۸ درصد رسیده‏اند که نشان از شکست اهداف فرهنگی جامعه است.

 

وی در پایان اعلام داشت: این مؤسسه در صدد است که در آینده‏ای نزدیک با تشکیل رشته عفاف و حجاب در سطح سه حوزه علمیه از دانش آموختگان حوزه علمیه برای تحصیلات عالیه در زمینه حجاب و عفاف دعوت به عمل آورد.

 

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32