کد خبر: 10102
17/10/02 - 11:04 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، گفت: امت شیعی نیز از شخصیت ملکوتی ایشان ناآگاه است. وی با بیان اینکه براساس آیات و روایات مقام عصمت تنها منحصر به تعداد خاصی از انسانها نمی‌شود، ابراز داشت: عصمت یکی از بالاترین مقامات […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، گفت: امت شیعی نیز از شخصیت ملکوتی ایشان ناآگاه است.

وی با بیان اینکه براساس آیات و روایات مقام عصمت تنها منحصر به تعداد خاصی از انسانها نمی‌شود، ابراز داشت: عصمت یکی از بالاترین مقامات انسانی در برابر قوی‌ترین جاذبه‌های دنیای است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه مقام عصمت انسان را به صورت جبری از گناه باز نمی‌دارد، بیان کرد: انسان معصوم از هر گونه گناه فکری و عملی مبرا است و به هیچ عنوان به انجام گناه تمایل ندارد.

این خطیب مشهور ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که تنها ائمه اطهار(ع) در زمره انسان‌های معصوم قرار می‌گیرند در حالی که خداوند برای این مقام عددی تعیین نکرده است. همه انبیای الهی براساس آیات قرآن کریم معصوم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه حضرت یوسف(ع) سنبل زیبایی است، گفت: حضرت یوسف(ع) طی هفت سال به خواسته نامشروع زلیخا جواب رد داد و فرمودند: خداوند به این عمل راضی نیست؛ ایشان تا سن ۲۱ سالگی دارای مقام عصمت بودند و در زندان به مقام پیامبری نائل شدند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: حضرت مریم(س) در منظقه‌ای که فساد اقتصادی، اخلاقی، عملی و اعتقادی بیداد می‌کرد مقام عصمت داشتند و در بین بانوان مطهر حضرت زهرا(س) در اوج عصمت قرار دارند.

وی با اشاره به صبر حضرت زینب(س) در روز عاشورا گفت: امام صادق(ع) در زمینه صبر عمه‌اش حضرت زینب(س) می‌فرمایند: از دینداری، اخلاق و استقامت تو در برابر این حادثه عظیم هر آنچه ملائکه در آسمان بود شگفت زده شدند؛ حضرت زینب(س) معصوم بودند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه ترویج فرهنگ حجاب از اهداف امام حسین(ع) در روز عاشورا است، خاطر نشان کرد: در روز عاشورا امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) می‌فرمایند: گردنبندها و گوشواره‌های خودتان را دربیاورید و پس از شهادت من آنان را به سوی دشمن پرتاب کنید؛ حضرت نمی‌خواستند پس از واقعه عاشورا به حجاب بانوان کمترین تعرضی صورت بپذیرد.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) زمانی که به کنار پیکر بی جان حضرت ابوالفضل(ع) رفتند فرمودند: «وا أخاه واعباساه الان انکسر ظهری و قلت حیلتی»

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32