کد خبر: 9969
17/07/22 - 11:04 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از خبرگزاری «حوزه»؛ به نقل از واشنتگن تایمز، شرکت کامپیوتری اپل روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی ایموجی، یا شکلک‌های تصاویر مفهومی، ایموجی‌های جدیدی را به بازار عرضه کرده‌ است. در میان این ایموجی‌ها تصویر یک مرد ریش‌دار و یک زن محجبه به چشم می‌خورند. این ایموجی‌های جدید […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از خبرگزاری «حوزه»؛ به نقل از واشنتگن تایمز، شرکت کامپیوتری اپل روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی ایموجی، یا شکلک‌های تصاویر مفهومی، ایموجی‌های جدیدی را به بازار عرضه کرده‌ است. در میان این ایموجی‌ها تصویر یک مرد ریش‌دار و یک زن محجبه به چشم می‌خورند.

این ایموجی‌های جدید تا پایان سال بر روی آیفون‌ها، آی‌پدها، ساعت‌های مچی اپل و کامپیوترهای مک قابل نصب خواهند بود.

این شرکت کامپیوتری به طور ویژه و در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ایموجی‌های جدید ما شامل بانوی محجبه، مرد ریش دار، تغذیه با شیر مادر، و آیتم‌های غذایی دیگر هستند.

نمادهای جدید توسط کنسرسیوم یونیکد، یک گروه عام المنفعه ایجاد شده‌اند که استانداردهای جهانی را برای کاراکترهای ایموجی و متن کاراکترها تنظیم می‌کنند. سپس شرکت‌های سازنده نرم افزار چون اپل و گوگل این کاراکترها را به محصولات‌شان اضافه می‌کنند.

اوایل امسال ۶۹ ایموجی جدید توسط شرکت اپل تصویب شدند اما این نخستین باری است که این شرکت تفسیر خود را از کاراکترهای تایید شده اعلام می‌کند و به مناسبت روز جهانی ایموجی، به طور ویژه به کاراکتر حجابی اشاره کرده است.

* ایموجی چیست؟

ایموجی یا شکلک واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده می‌شده و بعدها در سراسر جهان گسترش یافته‌اند.

ایموجی در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه ایموجی از دو بخش «ای» یعنی تصویر + «موجی» یعنی شخصیت تشکیل شده است.

استفاده از ایموجی‌ها تاریخچه‌ای طولانی دارد و کاربران اینترنتی از آن‌ها برای بیان احساسات‌شان بدون استفاده از کلمات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32