کد خبر: 9755
17/06/03 - 9:41 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا” ، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در هیات مکتب الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: انسان برای اینکه بتواند به پیشرفت برسد باید برنامه داشته باشد. وی افزود: انسان در […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا” ، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در هیات مکتب الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: انسان برای اینکه بتواند به پیشرفت برسد باید برنامه داشته باشد.

وی افزود: انسان در این برنامه‌ریزی نیاز به یک الگوی مناسب دارد چرا که انسان بدون الگو انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت.

حجت الاسلام مومنی جامع‎ترین و کامل‎ترین برنامه را آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) دانست و بیان داشت: خداوند کامل‌ترین دستوراتش را در قرآن و ذیل قرآن کریم در کلام ائمه معصومین(ع) برای بشر بیان می‌کند بنابراین ما می‌توانیم از زندگی ائمه معصومین(ع) بهترین الگوبرداری را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بهره بردن از قانون و استفاده از الگو تنها با رجوع به مواریث پیامبر اکرم(ص) که قرآن کریم، بیانات و سیره عملی ائمه اطهار(ع) است امکان پذیر می‌باشد زیرا افزون براینکه جامعیت دارد نقض نیز به آن وارد نیست و محدود به یک زمان و عصر خاص هم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما محتاج تعلیم و تادیب هستیم، گفت: علم خوراک روح و جان انسان است بنابراین همه گرفتاری‌های انسان به سبب وجود جهل و حمق است. انسان باید به دنبال علومی برود که برایش مفید فایده باشد در غیر این صورت آن علم نابود کننده است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: نهادینه کردن کمالات اخلاقی در روح و جان را تادیب گویند تادیب انسان را رشد داده و او را به کمال می‌رساند.

این خطیب مشهور دین اسلام را کاملترین و جامع‌ترین دین‌ها دانست و تصریح کرد: با وجود دین اسلام مسلمانان نیاز به دست درازی به سوی غرب برای دریافت برنامه زندگی ندارند لازم است مردم به برنامه‌هایی که دین برای جامعه اسلامی در نظر گرفته باور داشته و بدان عمل کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نقصی در دین اسلام وارد نیست که ما بسته‌های آموزشی از اجنبی درخواست کنیم، کسانی که از دین فراری هستند به طور قطع دنیا را هم ندارند امروز کسانی که می‌گویند بیاید به چهارشنبه سفید ملحق بشوید فراموش کرده‌اند که حکومت طاغوت تمام شده و در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند.

وی افزود: کسانی که مروج بی دینی هستند ریشه ایرانی ندارند بلکه ریشه در تلاویو دارند مردم ایران باستان از همان ابتدا رفتارهای مناسب داشتند که با اسلام مغایر نبود طرح حذف حجاب نه در دین اسلام و نه در فرهنگ ایران باستان معنا ندارد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32