کد خبر: 9737
17/06/01 - 7:59 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا “، حجت‌الاسلام محمد خرسند در دومین جلسه امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان کازرون که با حضور فرمانده سپاه پاسداران، دادستان و جمعی از مسؤولان این شهرستان در دفتر امام‌جمعه کازرون برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ضروری است نسبت به مصوبات […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا “، حجت‌الاسلام محمد خرسند در دومین جلسه امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان کازرون که با حضور فرمانده سپاه پاسداران، دادستان و جمعی از مسؤولان این شهرستان در دفتر امام‌جمعه کازرون برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ضروری است نسبت به مصوبات جلسه پیشین که یکی از بندهای آن مقوله فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر بود توجه کافی داشته باشیم و دراین راستا اقدامات لازم را در میدان شهدای این شهر انجام دهیم.

وی گفت: بحث حجاب به‌ویژه در دانشگاه‌های این شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دانشجویان بدانند که شهرستان کازرون با قدمت تاریخی خود حتی در دوران طاغوت و ستم‌شاهی هم بی‌حجاب نداشته و زنان بی‌حجابی که وارد این شهر می‌شدند حجاب را رعایت می‌کردند.

امام‌جمعه تصریح کرد: حجاب از ضروریات دین است و امر حجاب متأسفانه در انتخابات به بهانه‌هایی مورد بازیچه قرار گرفت و برخی کشف حجاب کردند.

حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: همان‌طوری که در مرزهای جغرافیایی اجازه نفوذ داده نمی‌شود، مرزهای اعتقادی که یکی از آن‌ها حجاب است هم باید محکم گرفته شود تا دشمن نتواند به بهانه‌هایی نفوذ کند.

وی متذکر شد: در برخی از دانشگاه‌ها توجه لازم به امر حجاب نمی‌شود و قبح گناه شکسته می‌شود و بعضا دختران جوان این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه هر شهری دارای عرف خاصی هست که از لحاظ شرع و قانون برای مردم آن شهر محترم است خاطرنشان کرد: دانشجویانی که وارد شهر کازرون می‌شوند باید عرف این شهر را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام خرسند با انتقاد از برخی برنامه‌ها که در شهر کازرون اجرا می‌شود گفت: گزارش می‌رسد که این برنامه‌ها با عرف این شهر همخوانی ندارد و یا با مانتوهای کوتاه که زیبنده این شهر نیست و با بدحجابی زننده این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رعایت حرمت ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته روزه‌خواری و بی‌توجهی‌هایی در سطح شهر بوده که امسال مؤمنین باید تذکر لسانی و برخورد جدی با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان را در دستور کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: اماکن بین‌راهی باید با استتار کامل باشد و حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

دادستان شهرستان کازرون نیز در این جلسه بابیان اینکه از کسانی که در ملأعام روزه‌خواری می‌کنند هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست بیان داشت: در وهله نخست با عوامل روزه‌خواری با تذکر لسانی برخورد می‌شود و چنانچه ادامه یابد در شعبه ویژه روزه‌خواری به این امر رسیدگی شده و حکم بازداشت داده می‌شود.

حجت‌الاسلام لطفی گفت: برای بازداشت‌شدگان چندین راه برای رهایی وجود دارد ازجمله اینکه در نماز جماعت شرکت کنند و آخر ماه مبارک رمضان از امام جماعت تائیدیه بگیرند، یا به حفظ قرآن اقدام کنند و یا اینکه متحمل مجازات تعزیری از قبیل شلاق شوند.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32