کد خبر: 8960
16/10/04 - 9:59 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محسن اکبری در نشست خبری که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر با توجه به پایبندی سنتی مردم سیستان و بلوچستان به اعتقادات دینی و شرعی بومی‌سازی می‌شود. دبیر ستاد امر به […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محسن اکبری در نشست خبری که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر با توجه به پایبندی سنتی مردم سیستان و بلوچستان به اعتقادات دینی و شرعی بومی‌سازی می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس برخی ارزیابی‌ها، سیستان وبلوچستان در زمینه رعایت حجاب و پایبندی به فرهنگ عفاف و حجاب جزو استان‌های برتر کشور است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر که از ابتدای محرم به مدت هفت روز تعیین شده فرصت مناسبی جهت تبیین این فریضه الهی است و هدف از قیام امام حسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

اکبری گفت: با عمل به این فریضه مهم دینی بسیاری از زشتی‌ها در جامعه از بین می‌رود و خیلی از خوبی‌ها و مهربانی‌ها و همدلی‌ها رویش و در جامعه رشد می‌کند که در پی آن موجب سلامت جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اداری، اقتصادی و سیاسی می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز ما در حکومت اسلامی به سرمی‌بریم که مبنای شکل‌گیری آن براساس مبنایی اسلامی و دینی و فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف سیستان و بلوچستان در ادامه به برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته به عنوان دو ویژه برنامه همایش ۶۰۰ نفری بزرگ اصناف و دیدار با خانواده دو شهید امر به معروف و نهی از منکر استان شهیدان “نیک‌گو و خلیلی” انجام می‌شود.

اکبری گفت: در نخستین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر زنگ عاشورایی در همه مدارس سیستان و بلوچستان نواخته می‌شود.

وی در مورد دیگر برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان، عنوان داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی درمدارس، دانشگاه‌ها و خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری ویژه برنامه طلایه‌داران امر به معروف در شهرهای مختلف استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دبیر ستاد امر به معروف سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا نیز برنامه‌هایی است که در این هفته با هدف نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32