کد خبر: 7000
16/02/14 - 2:30 ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از حوزه ،محقق و پژوهشگر حوزوی، صبر و کرامت را دو صفت تکامل یافته حضرت زینب(س) معرفی کرد و گفت: ملاک الگوگیری از عقیله بنی هاشم(س) دفاع از ولایت و رعایت عفاف و حجاب در سخت ترین شرایط است حجت الاسلام محمدرضا خوشنویس زاده در اصفهان، با تبریک […]

زینب

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از حوزه ،محقق و پژوهشگر حوزوی، صبر و کرامت را دو صفت تکامل یافته حضرت زینب(س) معرفی کرد و گفت: ملاک الگوگیری از عقیله بنی هاشم(س) دفاع از ولایت و رعایت عفاف و حجاب در سخت ترین شرایط است

حجت الاسلام محمدرضا خوشنویس زاده در اصفهان، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س)، گفت: شخصیت عقیله بنی هاشم به قدری با عظمت است که نمی توان در چند کلام آن را خلاصه کرد، اما شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی ایشان شجاعتی بود که در مقابل یزید از خود به نمایش گذاشتند و همگان را مبهوت گفتار علی گونه خود کردند.

وی افزود: بلاغت گفتار ایشان به اندازه ای بود که در مجلس یزید با صراحت تمام می فرمایند “اگر فشارهای روزگار مرا به سخن گفتن با تو واداشته [بدان که] من قدر و مقدار تو را کوچک پنداشته و سرزنش تو را بزرگ شمرده و توبیخ کردن تو را بزرگ می‏دانم”، این یعنی برای حضرت زینب(س) هیچ چیز جز ترس از خداوند اهمیت ندارد، و لذا از مخلوقات خدا هیچ هراسی نباید داشت.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که امروزه در جامعه باید همانند حضرت زینب(س) زندگی کنیم، افزود: اگر درباره سیره زندگانی حضرت مطالعه کنیم درمی یابیم که بزرگترین منبع دریافت کمالات ایشان از مادرشان حضرت زهرا(س) می باشد که در گفتار، رفتار، حجاب و دینداری زینب کبری (س)نقش بسزایی داشته است.

وی، صبر و کرامت را دو صفت تکامل یافته حضرت رینب(س) معرفی کرد و ادامه داد: امروز اگر دختران و بانوان جامعه ما می خواهند الگوی خود را زینب کبری(س) قرار دهند، باید حداقل در عفاف و حجاب پا جای پای ایشان گام بردارند و از کنایه هایی که بعضی از مردم به آنها می زنند نه تنها ناراحت نشوند، بلکه خوشحال باشند.

حجت الاسلام خوشنویس زاده با اشاره به گفته یحیی مازنی، همسایه حضرت علی(ع) در باره حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: او می گوید “من مدّت زیادی همسایه حضرت علی (ع) بودم و ( منزل ما ) نزدیک خانه ای بود که حضرت زینب در آن ساکن بود . به خدا قسم در این مدت نه من زینب را ( بیرون ) دیدم و نه صدایش را ( از داخل خانه ) شنیدم”.

این محقق حوزوی در پایان تصریح کرد: الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) خصوصا حضرت زینب(س) تنها صرف سخن گفتن نیست، بلکه باید در مسیر حضرت حرکت کنیم. لذا ملاک الگوگیری از عقیله بنی هاشم(س) دفاع از ولایت و رعایت عفاف و حجاب در سخت ترین شرایط است.

انتها پیام/p

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32