حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی:

بانوان حجابی فاطمی و زینبی را به نمایش بگذارند

کد خبر: 5513
15/11/14 - 12:17 ب.ظ

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: همیشه باید در حیات‌های سیاسی‌، اجتماعی و فرهنگی حق‌طلب باشیم و بانوان نیز به مسئله عفاف و حجاب توجه داشته باشند و حجابی فاطمی و زینبی را به نمایش بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از قدس،حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد صبح امروز در گردهمایی منشور عزت اظهار داشت: محرم و صفر یادآور قیامی تاریخی و شهادتی عزت آفرین برای امت اسلام و جامعه بشری است، رمز ماندگاری این قیام در کجاست و چه عواملی سبب برافراشته شدن این قیام شده است؟

وی گفت: پس از ۱۴۰۰ سال شاهد نوربخشی قیام حسینی هستیم، نقش ویژه امام سجاد (ع) بیانگر مسائل بسیاری در زمینه قیام عاشورا است و باید این جایگاه و گفتمان به درستی تبیین شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید کلمه حق مانند یک شجره طیبه بوده و مانند یک درخت پر ثمر میوه دائمی و همیشگی دارد و مهمترین ویژگی اصالت آن است که موجب استحکام این بنا می‌شود و مهمترین ویژگی کربلا این است که ریشه‌های مستحکمش مبتنی بر اصول اسلامی بوده است.

ابوترابی‌فرد افزود: باطلی جانکاه تر از نشستن یزید بر روی صندلی و جایگاه پیامبر (ص) نبود و اساس حق در مبارزه با ظلم و فساد بوده و مبارزه با حق در دستور کار یزید و دفاع از حق در دستور کار امام حسین (ع) بود.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: آنچه در نهضت امام حسین (ع) برجسته است ایستادگی در مسیر حق برای حق است. این مهم در قیام عاشورا موج زد و ایشان در کربلا فرمودند من مرگ در راه حفظ حق و غلبه بر باطل را یک سعادت می‌دانم.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: ایستادگی در کنار حق برای حق و ثبات استقامت عاشورا را به عنوان یک تابلوی نورانی و درخشان در تاریخ اسلام معرفی کرد و باید از این تاریخ درس بیاموزیم.

وی با تأکید بر اینکه فریاد حضرت زینب (س) کاخ ابن‌زیاد را به لرزه درآورد گفت: این مهم به آن دلیل است که ایشان از حق دفاع کرده و در مسیر حق حرکت کردند و برای ابن زیاد قابل درک نیست که شهادت در راه خدا اوج زیبایی است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: همیشه باید در حیات‌های سیاسی‌، اجتماعی و فرهنگی حق‌طلب باشیم و بانوان نیز به مسئله عفاف و حجاب توجه داشته باشند و حجابی فاطمی و زینبی را به نمایش بگذارند و انسان مومن در زندگی شخصی با ایمان، با تقوا، آراسته به عمل صالح، دارای روابط انسانی و الهی و خواهان حق‌خواهی و عدم نگاه شیطانی است.

ابوترابی‌فرد افزود: فرزندان انسان‌های با تقوا فرزندانی صالح هستند زیرا زن و شوهر از باطل فاصله گرفته‌اند و باید ابتدا خانواده و سپس جامعه را اصلاح کنیم تا ملت ایران بتواند در حیات سیاسی خود قدم‌های بزرگ، موثر و ثمربخش بردارد.

وی یکی از شاخص‌‌ترین ملاک‌های یک جامعه موفق را رهبری آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این رهبری در دست امام معصوم باشد حیات سیاسی ما یک حیات سیاسی فاخر است و اگر جنگ‌های جمل، صفین و نهروان به راه نمی‌افتاد امروز دنیای دیگری داشتیم اما متأسفانه حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) را تنها گذاشتند.

نایب رئیس مجلس گفت: رهبری جامعه باید دست کسی باشد که مورد رضای خداست و ایران رهبری برجسته و نقش‌آفرین دارد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردی صالح، با تقوا و متواضع هستند و ایشان در برابر استکبار و تمامی زیاده‌خواهان ایستاده‌اند و ملت نیز در کنار رهبر خود ایستاده‌اند.

ابوترابی‌فرد افزود: اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم و از تحریم‌ها و فشارها با قدرت عبور کردیم و امروزه ایران را به عنوان یک نماد قدرت جهانی و منطقه‌ای تبدیل نمودیم و دارای دانش‌ فناوری و چرخه کامل هسته‌ای هستیم به دلیل رهبری صالح و قاطع و همچنین پیوند امت با ولایت بوده است و این مهم راه اقتدار و پیشرفت ایران است.

وی افزود: گام دوم شناخت دشمن است و باید دشمنان ایران و اسلام به درستی شناخته شوند تا بتوانیم مقابلشان بایستیم و همیشه حق و باطل مقابل همدیگر هستند و قرآن‌کریم می‌فرماید دشمن را بشناسید و مقابل او با قدرت بایستید؛ امروز نظام حاکم در جهان مبتنی بر دشمنی است، نظامی که مدیریتش با آمریکا است و با حضور دین سر ستیز دارد و امروز ده‌ها سال است که افغانستان و پاکستان زیر چکمه‌های خونین سربازان آمریکایی بوده و گروه‌های تروریستی با دلار نفتی و سلاح آمریکایی به حمایت آمریکای جنایتکار شکل گرفته است که برای اسلام یک بلای بزرگ است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در عراق دیروز صدام مزدور آنان بود که با حمایت قاطع آمریکا و قدرت‌های بزرگ سلاح، دلار و … در اختیار داشت و بر ملت ایران جنگ نابرابر را تحمیل کرد و امروز که آن مزدور با اراده خدا و دعای مردم و خانواده شهدا ریشه‌اش کنده شده و مردم عراق در سرنوشت کشور خود تصمیم‌گیر هستند این گروه تروریستی داعش است و علیه آنها ظلم می‌کند.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: اینگونه شرایط را در سوریه و لبنان هم دیدیم اما اقتدار، عزت و افتخارآفرینی ملت لبنان با آمریکا سر ستیز دارد و مزدوران آمریکایی می‌خواهند لبنان را به خاک و خون بکشند که حریف توان، اراده و استقامت آنها و همچنین مدیریت خوب سیدحسن نصرالله نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر نظام سوریه فرو می‌ریخت دشمنان اسلام و به خصوص آمریکا مردم و مسلمانان بی‌گناه را قتل و عام می‌کردند، گفت: باید با صلابت مقابل دشمن ایستاد زیرا خدا با ماست و اگر در همه صحنه‌ها پشت سر رهبر باشیم پیروز خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: ملت عراق با پشتیبانی ملت ایران و مراجع ایران و عراق داعش را ناکام کرده و خدا راه پیروزی ملت اسلام را هموار کرده و باید امت‌های اسلامی در جهت غلبه بر باطل در کنار هم باشند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: امروز دشمنان از اسرائیل حمایت می‌کنند و با بهره‌گیری و الهام از مکتب عاشورا در یک جبهه حرکت می‌کنیم و مقابل زورگویان می‌ایستیم.

وی افزود: باید در جبهه داخلی با سرعت به سمت قله‌های دانش حرکت کنیم و نباید این سرعت کاهش یابد و ملت ایران باید با رشد علمی به جایگاه حقیقی‌اش برسد و باید فرزندان خود را به سمت آموختن علوم سوق دهیم و دانش علمی از مدرک تحصیلی بسیار با اهمیت‌تر است زیرا اگر مدرک باشد و دانش نباشد فاقد ارزش است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران نماد اقتدار کشورمان است و نیروهای توانمند سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج این راه را هموار نمودند.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: باید اقتصادی قوی داشته باشیم و در ایران نباید شاهد جوان بیکار باشیم و همه امکانات را برای رسیدن به قدرت اقتصادی قوی در اختیار داریم و مردم باید از مصرف به سمت تولید بیایند و تولید را رونق دهند.

وی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که دانش را در اختیار می‌گیردو راه خلق ثروت و قدرت اقتصادی را هموار می‌کند.

آغاز بخش این برنامه با حرکت نمادین کاروان‌های اسرای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اجرای نمایش آیینی همراه بود و در پایان آن نیز محمدرضا غلامرضا‌زاده مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32