کد خبر: 4983
15/10/28 - 11:09 ب.ظ

مستبصر ترکیه با بیان این که بانوان ایرانی باید قدر شرایط و فضایی که در آن قرار دارند را بدانند، گفت: بدانید که ما دلتنگ جنین فضایی هستیم و شما این فضا را در اختیار دارید که بسیار با ارزش است

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از  راه دانا؛ عالیه شیوت، با اشاره به فضای خفقان در ترکیه برای فعالیت زنان شیعه گفت: در استانبول فعالیت های زنان و مردان شیعه نسبت به دیگر شهر ها بیشتر است اما بعد از جنگ سوریه این فشار حکومت بر شیعیان بیشتر شده بود.
وی افزود: با توجه به تحت فشار گرفتن شیعیان در ترکیه از سوی حکومت، کارهای فرهنگی و تبلیغاتی به صورت پنهانی انجام می شد بنابراین آن فضا را مناسب کار فرهنگی ندیده و به ایران مهاجرت کردم تا پاسخ سوال های خود را بیابم.
عالیه شیوت با اشاره به فضای اجتماعی مناسب برای بانوان در ایران، گفت: خانم ها در ایران رانندگی و دیگر فعالیت ها را با حجاب داشته و موفق نیز هستند در حالی که من با سه بار قبولی در دانشگاه به خاطر حجاب بیش از چند روز آن فضا را نتوانستم تحمل کنم و از دانشگاه های ترکیه اخراج شدم.
این مستبصر ترکیه ای به شیعه شدن خود اشاره و اظهار کرد: با تحقیق و تفحص در خصوص پیامبر اکرم (ص) و تاریخ به تشیع تمایل پیدا کردم  در حالی که قبل از آن سنی بوده و حرف هایی بدی که در خصوص ایران می شنیدیم  را اهمیت نداده و با تحقیق واقعیت را پیدا کردم.
وی در پایان با بیان این که بانوان ایرانی باید قدر شرایط و فضایی که در آن قرار دارند را بدانند، گفت: بدانید که ما دلتنگ جنین فضایی هستیم و شما این فضا را در اختیار دارید که بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32