امام جمعه موقت بوشهر تأکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

کد خبر: 3203
15/07/31 - 2:02 ب.ظ

امام جمعه موقت بوشهر بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: نهادهای قانونی در کشور باید مفاد توافق‌نامه هسته‌ای را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کنند ضمن اینکه باید اصل را بر دشمنی استکبار و آمریکا بدانیم.

وی افزود: برخی کشورهای ۵+۱ نشان دادند که قابل اعتماد نیستند ضمن اینکه باید مراقب باشیم «برجام» موجب اختلاف در جامعه ما نشود و امیدواریم از این پیچ تاریخی با سرافرازی عبور خواهیم کرد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سالروز شهادت حمزه عموی پیامبر (ص) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی به ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاد ارزشمندی است که در تمام جریانات سیاسی و اجتماعی که نیاز به حضور مردم بوده، حضوری پرشور داشته است.

وی با اشاره به ۱۱ مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری تصریح کرد: ایشان از رهبران مشروطه و نماد روحانیت مجاهد و بصیر است و کشته جهل و تفرقه و ساده‌لوحی در زمان خودش شد.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: شیخ‌فضل‌الله نوری نقش مهمی در مشروطه داشت و وقتی مشروطه به انحراف رفت در مخالفت با روشنفکران غرب‌زده خواستار مشروطه مشروعه شد.

امام جمعه موقت بوشهر از نخستین عالمانی بود که نقشه استعمار و جایگزینی حکومت لاییک را نقش بر آب کرد.

وی به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین منشور حقوق بشر را اسلام دارد که تمام ملاحظات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه توحیدی را در بر می‌گیرد.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: ای کاش بشر به جایی برسد که به حقوق بشر اسلامی ناب بسنده کند تا به این همه تجاوز و جنگ پایان داده شود اما در مقابل این منشور ارزشمند منشورهایی تراشیده‌اند که منافع استعمارگران را تأمین می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های خانواده قرآنی گفت: یکی از نشانه‌های خانواده‌های قرآنی این است که خانواده کانون آرامش و آسایش باشد و این آرامش در صورتی است که زن و شوهر تحمل همدیگر را داشته باشند.

وی افزود: خانواده قرآنی باید محل تمرین و آموزش حفظ عفت و حیا باشد و ترویج عفاف و حجاب، پاکدامنی و پاک چشمی در خانه از وظایف خانواده است.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه وضعیت حجاب در جامعه کنونی مطلوب نیست، گفت: اگر خانواده تربیت صحیح داشت هیچ وقت بدحجابی به جامعه رسوخ پیدا نمی‌کرد.

امام جمعه موقت بوشهر در پایان گفت: خانواده قرآنی باید محلی پر از صفا و محبت و عاطفه انسانی باشد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32