کد خبر: 10715
18/02/07 - 10:55 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرگزاری رسا ؛ حجت الاسلام محمدهادی مشیری در سخنرانی مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: بانوان ما باید حضرت زهرا(س) را سرمشق خود در انقلابی گری قرار دهند. دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ضرورت الگو گیری از حضرت زهرا(س) در نحوه پوشش و حجاب […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از خبرگزاری رسا ؛ حجت الاسلام محمدهادی مشیری در سخنرانی مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: بانوان ما باید حضرت زهرا(س) را سرمشق خود در انقلابی گری قرار دهند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ضرورت الگو گیری از حضرت زهرا(س) در نحوه پوشش و حجاب افزود: ایشان وقتی قصد صحبت درباره حق امیرمؤمنان(ع) را در مسجد داشتند دارای پوشش چادر مشکی بودند و میان مردان و ایشان نیز پرده ای افکنده شده بود. همچنین حتی در هنگام ورود حضرت زهرا(س) به مسجد تعدادی از زنان و دختران دور ایشان حلقه زده بودند تا نامحرمان حضرت را مستقیما نبینند.

وی شخصیت حضرت زهرا(س) را بالاترین شخصیت از نظر بصیرت و اجتماعی بودن در عصر خود دانست و خاطر نشان کرد: اگر داشتن حجاب کامل و مراعات محرم و نامحرم را خشک مقدس بازی بدانیم، این ذهنیت خلاف سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) است. ایشان به زنان ما می آموزند که برای انجام فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در جامعه باید به گونه ای باشند که توجه نامحرمان به آنان جلب نشود.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه امروزه اشتغال زنان گاها موجب بیکاری مردان شده است تصریح کرد: متاسفانه گاها اشتغال زنان موجب بیکاری مردان شده است در حالی که دستمزد زنان در همان شغل نصف مردان است. پرداخت حقوق کم به مردان که موجب اشتغال اجباری زنان می شود ظلم محسوب می شود.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: زنانی که دارای شوهر بیمار و یا فوت شده هستند نیز نباید برای خرج زندگی به اجبار شاغل شوند و مخارج آنان باید از سوی دولت تامین شود. چرا که اگر این مخارج تامین نشود و زن شاغل شود، هزینه های بیشتری در آینده از طرق دیگر بر دوش اجتماع بر جای گذاشته خواهد شد.

وی اشتغال زنان به نیت خودنمایی را دارای اشکال دانست و خاطر نشان کرد: خودنمایی امروزه در روانشناسی به عنوان یک اختلال روانی شناخته می شود. انسانی که عبد و مطیع پروردگار است به هیچ عنوان دچار خودنمایی نیست.

حجت الاسلام مشیری با بیان داستانی از رو گیری حضرت زهرا(س) تصریح کرد: ایشان در برابر فردی کور نیز روی خود را می گرفتند و در پاسخ به چرایی این کار فرمودند که بوی مرا شامه او حس می کند. اما امروزه متاسفانه برخی از زنان و مردان به این نکته بسیار بی توجه هستند و بوی عطر آنان را چندین نفر در هنگام گذر کردن از معابر متوجه می شوند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای با هدف فاسد کردن مردم ایران افزود: جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل جهان است اما ۱۵ درصد فعالیت شبکه های ماهواره ای در دنیا مربوط به ایران است. چرا که اگر فرهنگ برهنگی در کشور ترویج شود، ایران همانند اندلس سقوط خواهد کرد.

وی با ذکر روایتی از اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: «دشمن ما جز حرام زادگان نیستند». اگر فرهنگ بی عفتی در کشور ما رواج پیدا کند و به تبع آن فرزندان حرام زاده در این مرز و بوم متولد شوند شاهد شمر هایی خواهیم بود که به دشمنی با اهل بیت(ع) خواهند پرداخت.

حجت الاسلام مشیری تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم حفظ چشم را مقدم بر حفظ فرج می داند و دشمن در به انحراف کشاندن چشم مردم ما بسیار می کوشد. باید دانست که عدم توجه به عفت در نگاه در نهایت به زائل شدن عفت فرج می انجامد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32