کد خبر: 10643
18/01/23 - 10:06 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا”، آیت‌الله غلامعلی‌ صفایی‌بوشهری در نشست با اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر اظهار داشت: یکی از تجلیات و امور صیانتی عفاف حجاب است و عدم مراعات حجاب، آغازی برای سقوط اخلاقی شخص، جامعه و خانواده به شمار می‌رود. وی با اعلام این که […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از “خبرگزاری رسا”، آیت‌الله غلامعلی‌ صفایی‌بوشهری در نشست با اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر اظهار داشت: یکی از تجلیات و امور صیانتی عفاف حجاب است و عدم مراعات حجاب، آغازی برای سقوط اخلاقی شخص، جامعه و خانواده به شمار می‌رود.

وی با اعلام این که جامعه‌ای که در آن عفاف و حجاب نباشد جامعه‌ای است که هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است، افزود: عفاف و حجاب با اساس زندگی انسان مرتبط است و اگر اگر عفاف در زندگی نباشد قطعاً یک خانواده دچار فروپاشی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عفاف در ذات انسان نهفته است، تصریح کرد: عفاف به معنای صیانت انسان از حریم اخلاقی و شخصی و حفظ آبروی خود در عرصه اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر روی عفاف و حجاب تأکید فراوان دارد، افزود: عفیف‌بودن و مراعات مسائل اخلاقی در نهاد انسان قرار دارد و یکی از تجلیات و امور صیانتی عفاف حجاب است که عدم مراعات حجاب، آغازی برای سقوط اخلاقی شخص، جامعه و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: وقتی حریم عفاف و حجاب شکسته شود به طبع آن تمام حریم‌ها شکسته خواهد شد و یک هرج و مرج شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: عفاف و حجاب گذشته از شرع و دین، یک اصلی است که عقلانیت انسان و جامعه بر آن دلالت دارد و جامعه‌ای که در آن عفاف و حجاب نباشد جامعه‌ای است که هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بخش عظیمی از مسئله سقوط فضیلت عفاف، توسط کم‌رنگ و بی‌رنگ شدن حجاب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: الان یکی از بحران‌های بزرگ جوامع غربی، مسئله کاسته‌شدن درجه عفاف است که به مرز سقوط رسیده است.

وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در این بنیاد افزود: کاری که شما انجام می‌دهید کار بسیار بزرگی است که با اساس و ناموس تفکر اجتماعی و شخصیت انسانی مرتبط است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری ادامه داد: فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب یک کار جمعی، فرهنگی و ریشه‌ای است که باید از همان ابتدای دوران کودکی، این فضیلت آموزش داده شود.

وی با بیان این که خانواده‌ها جهت ایجاد روحیه عفاف و حجاب در گام اول باید فرهنگ‌سازی کنند، افزود: این فرهنگ‌سازی خانوادگی باید به وسیله دستگاه‌های ارتباط جمعی، روحانیت، حوزه‌های علمیه، مطبوعات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی به آنها القا شود تا این معنا را در جامعه حاکم کنند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر در این نشست گفت: با همکاری نهادها، ادارات و سازمان‌های مربوطه به دنبال این هستیم که چهره ظاهری و فرهنگ باطنی شهر را به سمت گسترش عفاف و حجاب سوق دهیم.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به جشن تکلیف دختران دبستانی شهرستان بوشهر، تشکیل کمیته عفاف و حجاب در بازار و ساماندهی وضعیت ساحل بوشهر اشاره کرد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32