کد خبر: 10537
18/01/06 - 10:14 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از ” خبرنگار مهر” ، نشست ارزیابی کارنامه جمهوری اسلامی درباره حجاب در آستانه سالگرد کشف حجاب توسط رضاشاه از سوی گروه علوم اجتماعی انجمن اندیشه و قلم در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد. علی مطهری به عنوان اولین سخنران در این نشست به طرح […]

به گزارش پایگاه خبری حجاب ؛ به نقل از ” خبرنگار مهر” ، نشست ارزیابی کارنامه جمهوری اسلامی درباره حجاب در آستانه سالگرد کشف حجاب توسط رضاشاه از سوی گروه علوم اجتماعی انجمن اندیشه و قلم در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

علی مطهری به عنوان اولین سخنران در این نشست به طرح مباحثی در خصوص حجاب پرداخت و گفت: تعبیر حجاب شاید کامل نیست. حجاب به عنوان پرده نشینی و یا به تعبیر بهتر ستر یا پوشش نیست و در اسلام به معنای مساله پوشش نیست. باید دید آیا مسائل مربوط به عفاف مهم است یا خیر؟ از نظر اسلام این مسائل مهم است اما از نظر دنیای غرب خیر و آن را حل شده می دانند در حالی که آنها مشکلات بیشتری از ما دارند و برای آنها هم این موضوع حل نشده است. سوره نور در قرآن درباره مسائل مربوط به عفاف است و روابط زن و مرد باید بر اساس این آیات عمل شود. این آیات اشاره به این دارند که مسائل را با فطرت خود درک می کنید و ما فقط در اینجا یادآوری می کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع ازدواج در سیستم اسلامی و فرنگی اشاره کرد و افزود: در نظام خانوادگی اسلامی ممنوعیت کامیابی جنسی خارج از خانواده نداریم و هر گونه ارتباط جنسی باید در کادر خانواده باشد. اما در سیستم فرنگی اینگونه نیست و شخص محدود می شود. سیستم اسلامی افراد را از محدودیت به آزادی می رساند و در سیستم غربی برعکس است.

وی افزود: محیط جامعه باید محیط کار و فعالیت باشد یا محیط التذاذ جنسی؟ آرامش روانی یکی از نتایج پوشش اسلامی است. فایده دیگر پوشش استحکام پیوند خانوادگی است. رابطه زن و شوهر هر قدر قوی تر و رابطه مرد و زن با زن و مرد بیگانه ضعیف تر باشد، خانواده مستحکم تر است. لذا در اسلام وظیفه پوشش بیشتر به زن داده شده و طبیعت زن هم اقتضا می کند که زن تمایل به پوشش داشته باشد چون می داند اگر اندام خود را ارائه کند، احترامش از بین می رود و اسلام تلاش می کند دسترسی به زن سخت تر باشد.

مطهری با بیان اینکه وضعیت کنونی حجاب در اروپا به دلیل تبلیغات است، تأکید کرد: در گذشته در اروپا هم زنان پوشیده بودند، اما سرمایه داری آنها را به عریانی تشویق کرده و اگر دوباره آزادشان بگذارند آنها هم پوشیده می شوند.

وی با بیان اینکه برهنگی نقشه صهیونیستی در کل دنیاست، تاکید کرد: در مجموع در سراسر کشور نمی توانیم بگوییم وضع حجاب بد است و باید همیشه نظارتی بر این امر وجود داشته باشد. اینکه بگوییم حجاب در جامعه آزاد باشد، عملی نیست و به عریانی و نیمه عریانی می رسد که به صلاح جامعه نیست. دولت اسلامی بخشی از امر و نهی که مستلزم اجرای قانون است را باید داشته باشد و بر این امر نظارت کند.

مطهری با بیان اینکه فکر نمی کنم اکنون در جامعه مشکل بزرگی به نام حجاب داشته باشیم، تصریح کرد: کسانی که از آزادی حجاب زنان دفاع می کنند یا خانم هایی هستند که خیلی پایبند به اخلاق نیستند یا مردان شکارچی هستند. به قول شهید مطهری راهی که اسلام گفته چیزی نیست که به جامعه تحمیل کند بلکه چیزی است که در فطرت آدم ها وجود دارد.

انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

     
           

آخرین اخبار

خوراک حجاب نیوز

اگر میخواهید مطالب حجاب نیوز را از دست ندهید، مشترک خوراک حجاب نیوز شوید!

feed32